Tijd: | Statistieken
Welkom gast, log in om te kunnen spelen. Als je nog niet aangemeld bent, registreer je dan!
Spel uitleg

Opslagroof

Op de Oss-scholen zijn enkele aanvalsitems verboden verklaard. De balletjes pistolen, zakmessen, proppenschieters en katapulten zijn niet toegestaan en worden eens in de zoveel tijd ingenomen door de schoolleiding. Hierbij wordt per keer één willekeurig item ingenomen: hoe meer items je in je rugzak hebt, hoe groter de kans dat dit item van jou is. Alle ingenomen items worden bewaard in de opslag van Oss.

Mocht je over genoeg lef en vrienden beschikken, dan kan je een poging wagen om de opslag te beroven. Dit is echter niet zo makkelijk als het lijkt. Samen met 14 anderen moet er een gecoördineerde actie opgezet worden. Deze actie is kosteloos.

Jullie 15 zijn verdeeld over 5 groepen:

- Spelers 1-5 hebben de taak om de conciërge af te leiden, welke regelmatig te vinden is in de hal waar de kluisjes staan;
- Spelers 6-9 hebben de taak om de wacht te houden terwijl de opslag leeggeroofd is. Het is belangrijk dat zij samen over voldoende (2000) armkracht beschikken;
- Spelers 10 en 11 hebben de taak om de kluis te kraken. Hiervoor is samenwerking essentieel: speler 10 kan een code invoeren, maar alleen speler 11 kan zien welke getallen goed, fout of op de verkeerde plaats staan;
- De starter moet, als de opslag open is, de items die daar opgeslagen liggen, verdelen over de 3 smokkelaars;
- Spelers 12-14 moeten de items uit school smokkelen. Als zij gepakt worden tijdens een chaos-, steel- of kluiskraakactie worden de items door de schoolleiding vernietigd. Ook als deze spelers niet optijd accepteren, zullen alle items die geroofd zijn vernietigd worden.

Het is belangrijk dat alle activiteiten kort na elkaar plaatsvinden. Elke speler heeft tussen de 6 en 15 minuten de tijd om te accepteren dat hij/zij meedoet. Als een speler niet op tijd accepteert of als de actie (bijvoorbeeld conciërge afleiden of opslag openbreken) niet binnen de tijd voltooid wordt, mislukt de hele actie. Lukt de actie, dan heeft de starter per item de mogelijkheid om het terug te geven aan de oorspronkelijke eigenaar, te verkopen aan de oorspronkelijke eigenaar (50% van de nieuwprijs) of te verpatsen (40% van de nieuwprijs, het item wordt uit het spel gehaald). De totale winst wordt verdeeld volgens de manier die vooraf door de starter is gekozen:

- 30% voor de starter en 5% per persoon; of
- 16% voor de starter en 6% per persoon.

Omdat er maar één opslag is, kan het gebeuren dat hij net leeggeroofd is als jouw team de opslag heeft gekraakt. Het kan dus gebeuren dat de opslagroof lukt, maar dat er geen buit is. Daarentegen kan het ook gebeuren dat de opslag al een tijd niet beroofd is, waardoor de buit groot kan zijn.

Je kunt een opslagroof opstarten als je op school 6 of hoger zit. Meedoen met een opslagroof kan vanaf school 1.

« Terug naar de spel uitleg